بهینه سازی سایت SEO

  • 13
    مارس

بهینه سازی سایت SEO

 

بهینه سازی وب سایت یا سئو و یا SEO مخفف (Search Engine Optimization) است . یعنی اطمینان یافتن از اینکه سایت شما به نحو شایسته ای جایگاه خود را در موتورهای جستجو بیابد و در معرض دید مخاطبان مورد نظر قرار بگیرد. 
در اینصورت سایت شما به طرز صحیحی با موتورهای جستجو گر اینترنت تعامل دارد.
 
آمار نشان میدهد که بیش از ۹۰ % کاربران اینترنت دست کم یک موتور جستجو را می شناسند و برای یافتن اطلاعات مورد نیاز خود از آن استفاده می کنند. وقتی که یک کاربر اینترنت عبارتی را مورد جستجو قرار می دهد فهرستی از سایتهای حاوی آن عبارت برای وی نشان داده می شود. سایت های ارائه خدمات جستجو (Search) معمولا هزاران و بلکه میلیونها نتیجه را باز میگردانند . ولی عموما ۱۰ نتیجه در صفحه نخست دیده می شوند.
 
آمارها حاکی از آن است که تنها ۷% کاربران از صفحه های سوم به بعد نتایج را مرور می کنند.
 
این موضوع اهمیت رسیدن به ده رتبه اول یا همان (Top ten) را می رساند که هدف بسیاری از وب مستر ها و صاحبان سایتهای اینترنتی است. به ویژه در مورد سایتهای تجاری این موضوع اهمیتی چند برابر پبدا می کند.
 
اما چگونه می توان به این موفقیت رسید ؟
 
رتبه بندی جستجو گرها به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد.
 
هر موتور جستجو از فرمول خاص خود برای رتبه بندی (Ranking) استفاده می کند و هر از چندی نیز آن فرمول را تغییر می دهد. و خوب است بدانید حتی نسخه اولیه تکنولوژی موتورهای جستجو گر مهم نیز هم اکنون کاملا محرمانه نگهداری می شوند.
 
با این تفاسیر به خوبی اهمیت بهینه سازی در طراحی سایت نمایان میگردد.
 
بهینه سازی سایت علم است یا هنر ؟
 
برخی از موتورهای جستجو با دریافت مبلغی سایت شما را در نخستین نتایج جستجو جای میدهند. اما برخی دیگر از موتورهاى جستجوگر خریدنى نیستند و شما نمى توانید براى سایت خود رتبه اى بخرید. اینجا رتبه ها را باید به چنگ آورید و به طور مداوم براى حفظ آنها باید تلاش کنید.
 
خوشبختانه، اینگونه موتورهاى جستجوگر متقاعد شدنى هستند. به عبارت دیگر شما با دانستن اصول و قواعد بهینه سازی سایت در آنها، مى توانید زبانى مشترک با آنها داشته باشید. اگر بتوانید این زبان مشترک را بیابید آنگاه سایت شما مى تواند در صدر نتایج جستجو قرار بگیرد. به این رتبه ها، رتبه هاى عادى (طبیعى) یا Organic موتور جستجوگر مى گویند.
 
حال بار دیگر این سوال مطرح مى شود که این زبان مشترک را چگونه مى یابید؟ امروزه بهینه سازی سایت به عنوان ابزار اصلى بازاریابى الکترونیک و خود یک تخصص بسیار جدى است. تخصصى که یک هنر است : هنر کسب رتبه هاى بالا در گوگل و موتورهاى جستجوگر دیگر!
 
متخصص بهینه سازی سایت کسى است که این هنر را به خوبى مى داند. او زبان مشترک براى ارتباط با موتور جستجوگر را مى داند.
 
گروه انفورماتیک آتریسا با در اختیار داشتن نیروهای با تجربه و مسلط به جدیدترین تکنیکهای بهینه سازی وب سایت قادر است وب سایت شما را براى گوگل و هر موتور جستجوگر دیگرى جذاب و بهینه نماید، ساختار آنرا اصلاح کرده، قابلیتهاى آنرا به خوبى عرضه کند به گونه اى که سایت شما بتواند در میان سایتهاى دیگر سری بلند کند.
 
البته لازم به ذکر است که خدمات سئو فقط برای وب سایتهایی که توسط این گروه طراحی و اجراء گردیده باشند انجام خواهد شد.
 
 
برای سفارش پروژه بهینه سازی وب سایت خود با ما تماس بگیرید

Comments are closed.